HP IDEA na rzecz rozwoju edukacji cyfrowej i hybrydowej w Polsce
W poprzednim roku szkolnym nasza szkoła uczestniczyła w programie mentorskim o nazwie HP IDEA (Innovation and Digital Education Academy). Dla nauczycieli placówek, które zgłosiły udział w projekcie, uczestnictwo było okazją do udoskonalenia swoich praktyk edukacyjnych oraz unowocześnienia modelu nauczania cyfrowego, opartego na najlepszych praktykach i schematach rozwiniętych przez cenione na całym świecie uczelnie, takie jak Harvard Graduate School of Education i University of Michigan.
Dzięki programowi nauczyciele zyskali możliwość uczestnictwa w szkoleniach z nauczania hybrydowego i edukacji opartej na cyfryzacji oraz otrzymali dostęp do multimedialnych materiałów szkoleniowych.
Nasza szkoła wybrała jedną z proponowanych przez organizatorów ścieżek: HP IDEA Fellow, czyli roczny program adresowany do nauczycieli i liderów, którzy są innowatorami w swojej dziedzinie. W programie uczestniczyło dwoje nauczycieli (mgr Piotr Sawczuk i mgr Dorota Łaska) oraz lider (mgr Remigiusz Torenc). Brali oni udział w konferencjach i cotygodniowych sesjach edukacyjnych. Ponadto wszyscy pracownicy szkół uczestniczących w projekcie mieli możliwość uzyskania statusu HP IDEA Associate poprzez uczestnictwo w szkoleniach prowadzonych przez HP IDEA Fellows. W ramach tych aktywności przeszkolono 21 nauczycieli naszego liceum, którzy poznali metody tworzenia innowacji dydaktycznych. Dzięki programowi HP IDEA skutecznie realizujemy nowe metody i techniki prowadzenia obserwacji oraz badań.